Masaże lecznicze

Rodzaje masażu oraz wskazania

Masaż klasyczny

Zwany też masażem szwedzkim. Jego zadaniem jest regulacja napięcia mięśniowego, zwiększenie ukrwienia mięśni, uelastycznienie ścięgien i więzadeł oraz odżywienie tkanek. Udowodnione także zostało jego działanie przeciwbólowe. Masaż klasyczny można podzielić na całościowy,
w trakcie którego masowane jest całe ciało pacjenta, oraz masaż częściowy, podczas którego terapeuta skupia się tylko na wybranym obszarze. W zależności od potrzeb, wieku i masy pacjenta, masaż całościowy trwa od 45 do 90 minut . Masaż częściowy zajmuje około 20 minut. Najczęściej masowanym obszarem są kark, plecy i pośladki. Taki zabieg trwa około 30-40 minut.

Masaż klasyczny, ze względu na swoje wszechstronne działanie jest jednym z najczęściej wykorzystywanych masaży. Główną zasadą jest stosowanie masażu zgodnie z kierunkiem przepływu krwi żylnej, czyli dogłowowo lub dosercowo.

Wskazania: ból mięśni, stawów, stan po długotrwałym unieruchomieniu, wysokie napięcie mięśniowe, okresy rekonwalescencji.

Drenaż Limfatyczny

Jest to masaż przeciwobrzękowy, charakteryzujący się wolnym i delikatnym przesuwaniem chłonki w kierunku węzłów chłonnych.
Trwa on znacznie dłużej niż masaż klasyczny, a jego techniki są dużo wolniejsze. Skraca czas resorpcji wysięków, siniaków, zmniejsza obrzęki i opuchlizny.

Wskazania: obrzęki, wysięki, stan po mastektomii.

Masaż Leczniczy

Masaż leczniczy - jest to masaż oparty na technikach masażu klasycznego, jednak masaż leczniczy odnosi się bardziej do celu zabiegu. Mianowicie zadaniem tego masażu jest zlikwidowanie pewnych zaburzeń w aparacie ruchy - np. rozluźnianiu przykurczów mięśniowych, usunięciu punktów spustowych, opracowaniu blizn. Ponadto masaż ten stosuje się w przebiegu jednostek chorobowych takich jak rwa kulszowa, postrzału odcinka lędźwiowego lub innych.

Wskazania: różne schorzenia narządu ruchu

Masaż Bańką Chińską

Masaż przy użyciu baniek chińskich, działa silnie przekrwienie, rozgrzewająco, antycellulitowo, ujędrniająco. Bańki chińskie wykorzystujemy także podczas masażu leczniczego, na przykład przy zaburzeniach ruchomości powięzi lub przy wysokim napięciu mięśniowym.

Wskazania: cellulit, nadwaga, zaburzenia ruchomości powięzi, wzmożone napięcie mięśniowe.

Masaż Punktowy

Masaż uciskowy, stymulujący odpowiednie punkty w organizmie. Często stosuje w masażu leczniczym przy porażeniach nerwowych. Masaż punktowy pomaga także usunąć punkty spustowe.

Wskazania: miogelozy, stany po porażeniach nerwów.

Masaż gorącymi kamieniami

Masaż ten jest niezwykle przyjemną formą relaksu. Już starożytni Hindusi kładli sobie ciepłe wulkaniczne kamienie na ciało celem zmniejszenia dolegliwości bólowych oraz odprężenia. Podczas masażu wykorzystuję się kamienie bazaltowe, które mają wysoką pojemność termiczną i stosunkowo wolno oddają ciepło. Zabieg polega na układaniu kamieni w odpowiednich miejscach ciała z jednoczesnym masowaniem tych okolic przy pomocy innych. Działanie masażu oparte jest na dwóch filarach: dotyku terapeuty i cieple kamieni. Zabieg trwa około godziny.

Wskazania: potrzeba wyciszenia i relaksu, stres, zmęczenie mięśni.

Refleksologia stóp

Jest to specjalny rodzaj masażu punktowego stóp. Podczas zabiegu terapeuta stymuluje poprzez ucisk odpowiednie strefy na stopach, które powodują poprawę funkcjonowania narządów całego ciała. Zabieg stymuluje układ nerwowy oraz poprawia krążenie w stopach, wspomaga naturalny proces samo leczenia organizmu.

Wskazania: Stymulacja działania organów wewnętrznych, poprawa krążenia

Masaż relaksacyjny

Jest doskonałym masażem dla ludzi zabieganych, którzy szukają chwili odprężenia i relaksu. Masaż ten charakteryzują wolne, spokojne ruchy i delikatna siła nacisku. Często masaż ten jest wykonywany przy odpowiednio dobranej muzyce.

Wskazania: Stres, potrzeba odpoczynku i wyciszenia.

Przeciwwskazania do masażu

• Gorączka powyżej 38'C
  • Wszelkie choroby w fazie ostrej
  • Choroba nowotworowa i okres do 5 lat po wyleczeniu jej
  • Gruźlica i choroby zakaźne
  • Rany, owrzodzenia i zmiany dermatologiczne okolicy masowanej
  • Wczesne stany pourazowe (złamania skręcenia, zwichnięcia)
  • Ostre i podostre stany zapalne
  • Nieuregulowane nadciśnienie tętnicze
  • Świeży stan po zawale serca (2 tyg.)
  • Zaawansowana miażdżyca
  • Hemofilia i skazy naczyniowe
  • Kamica nerkowa
  • Tętniaki
  • Żylaki i zakrzepica żył głębokich
  • Ciąża (I trymestr)
  • Menstruacja
  • Zaawansowana osteoporoza
  • Stany psychotyczne

Ważne informacje o które mogą być Państwo pytani w trakcie wizyty w gabinecie masażu:

• Wszelkie hospitalizacje i przebyte operacje i zabiegi chirurgiczne
  • Rehabilitacja i jej przebieg
  • Urazy narządu ruchu w przeszłości
  • Choroby współistniejące (choroby układu oddechowego, krążenia, narządu ruchu, skóry, zaburzenia gastroenterologiczne, hormonalne)
  • Stale przyjmowane leki
  • Wcześniejsze zabiegi masażu ( kiedy? Jak często? Jaki powód? Jaki rodzaj zabiegu?)
  • Przebieg ciąży i porodu
  • Uczulenia na środki poślizgowe(oliwki, kremy)
  • Nadciśnienie tętnicze, choroba refleksowa

Prosimy o przyniesienie pełnej posiadanej dokumentacji medycznej dotyczącej schorzenia.

Przyjmujemy pacjentów od 12 roku życia.