facebook pixel

Otolaryngologia

W oparciu o nowoczesną aparaturę diagnostyczną poradnia prowadzi diagnostykę i leczenie schorzeń laryngologicznych u dzieci i dorosłych ze szczególnym uwzględnieniem:

• chorób uszu: zapalenie ucha środkowego ostre i przewlekłe, w tym wysiękowe zapalenie ucha środkowego, wycieki z uszu, bóle uszu, dysfunkcja trąbek słuchowych, zapalenie ucha zewnętrznego;
  • chorób nosa i zatok przynosowych: zaburzenia drożności nosa, przewlekły nieżyt nosa, przerost małżowin nosowych, krwawienia z nosa, upośledzenie węchu, przewlekłe zapalenie zatok, polipy w nosie;
  • chorób gardła, migdałków podniebiennych oraz przerostu migdałka gardłowego zwanego inaczej trzecim migdałkiem;
  • schorzeń krtani i gardła dolnego: ostre i przewlekłe zapalenie krtani, diagnostyka chrypki, zaburzenia połykania.

Nasz gabinet wyposażony jest w sprzęt diagnostyczny:

• Endoskopy, które gwarantują precyzyjne i komfortowe badanie, co stanowi szczególną zaletę przy badaniu najmłodszych pacjentów.
  • Videootoskopia to diagnostyka endoskopowa ucha zewnętrznego i ucha środkowego w tym szczegółowa ocena błony bębenkowej;
  • Fiberoskopia badanie prowadzone przy użyciu giętkiego fiberoskopu daje możliwość dokładnej oceny nosogardła, a u dzieci umożliwia szczegółową ocenę stopnia przerostu migdałka gardłowego i precyzyjne ustalenie wskazań do jego usunięcia czyli do adenotomii;
  • Fiberoskopia krtani: umożliwia ocenę jej funkcji, różnicowanie zaburzeń krtani czynnościowych i organicznych;
  • Badanie endoskopowe nosa daje możliwość oceny przyczyn upośledzonej drożności nosa (skrzywienie przegrody nosa, przerost małżowin nosowych), stwierdzenia polipów w nosie bądź innych zmian mogących sugerować przewlekłe zapalenie zatok.

Poradnia zapewnia sprawną i profesjonalną ocenę laryngologiczną, rzetelną informację odnośnie diagnozowanych schorzeń, jak również kwalifikację do leczenia operacyjnego. W poradni archiwizujemy obrazy z badań endoskopowych oraz udostępniamy je pacjentom.